تعهد و مسئولیت‌ اجتماعی و فرهنگی

فردان الکتریک به‌عنوان یک مجموعه‌ی متعهد به ایران و ایرانی، در کنار فعالیت‌های تولیدی و حرفه‌ای، مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به عهده گرفته است.
با توجه به اهمیت تولیدات سبز و سازگار با محیط‌زیست در تمامی صنایع، فردان این موضوع را یکی از تعهدات اجتماعی خود می‌داند. در کنار امور عام مانند تفکیک زباله ها در بخش های اداری و خدماتی، و تلاش برای کم کردن اثرات کربنی، تولید محصول با کیفیت و پایدار که سال‌ها دوام داشته باشد و مصرف‌کننده مجبور نشود آن‌را جایگزین کند، یکی از روش‌های مهم برای کاهش تولید زباله و کمک به محیط‌زیست است. بنابراین گسترش و توسعه‌ی خطوط تولید بر اساس معیارهای زیست‌محیطی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌‌اند. خصوصا در استفاده از مواد اولیه قابل بازیافت و همچین تلاش برای تولید سازگار با محیط‌زیست جزو اهداف بلند مدت فردان است.
مسئولیت‌های اجتماعی فردان از عرصه‌ی تولید و صنعت الکتریک فراتر رفته و حوزه‌های فرهنگی و هنری را هم شامل می‌شود. در همین راستا این مجموعه به‌عنوان حامی در کنار و همراه چندین پروژه‌ی فرهنگی و هنری نیز بوده است؛ از جمله حمایت از انتشار مجله‌ی بینارشته ای پرسپکتیو، پادکست سیاه‌باکس و همچنین پشتیبانی از «نگارخانه شمیس» بخشی از فعالیت‌های فردان الکتریک در زمینه فرهنگی هستند.